Kullanıcı Oyu: 0 / 5

Yıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değilYıldız etkin değil
 

Deri renginde koyulaşma neden olur? 
Genelde kemoterapi uygulamalarından 2-3 hafta sonra deride özellikle meme başlarında parmakların büklüm yerlerinde, tırnaklarda ve genel olarak deride esmerleşme ortaya çıkıp tedavi bitiminden sonra 10-12 hafta süreyle devam edebilir. Bazı ilaçlar ile özellikle elde parmak eklem yerlerinde ve tırnaklardaki renk değişikliği belirgin olabilir. Dil ve diş etinde de koyulaşma oluşabilir. Kemoterapi alan hastalarda derinin temizlik ve bakımı çok önemlidir. Mümkünse sık (her gün) banyo yapılmalı, bu sağlanamıyorsa cilt temizliği dezenfaktanlarla sağlanmalıdır. Bu hastalarda görülen enfeksiyonların çoğundan normal deride bulunan mikroblar sorumludur.

Detaylı bilgi için tıklayınız => Hematoloji Hastaları ve Hasta Yakınları İçin Genel Bilgiler

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

ÖNEMLİ UYARI 

 Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız. İçerikler tamamen bilgilendirme amaçlıdır. Mutlaka bir uzmana danışmanız tavsiye edilmektedir.